ПАВАЖАНЫЯ НАВЕДВАЛЬНІКІ!
З 2 студзеня 2023 г. уступіў у дзеянне з дапаўненнямі і змяненнямі Закон Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" (рэд. ад 28.06.2022), які ўстанаўлівае падачу ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі электронных зваротаў. (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб (сістэма ўліку і апрацоўкі зваротаў).
Доступ карыстальнікаў да сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў забяспечваецца праз сайт у інтэрнэце па адрасе https://обращения.бел.
Калі ласка, не выкарыстоўвайце ранейшыя формы для падачы зваротаў, бо ў гэтым выпадку яны не будуць прыняты да разгляду.
Для заяўнікаў доступ да сістэмы, а таксама выкарыстанне інфармацыйных рэсурсаў з'яўляюцца бясплатнымі. У грамадзян, іх прадстаўнікоў або юрыдычных асоб не будуць браць згоду на прадстаўленне звестак аб іх зваротах вышэйстаячым арганізацыям, іншым дзяржаўным органам і арганізацыям, калі гэтыя звесткі спатрэбяцца для разгляду зваротаў.
Электронны зварот застаецца без разгляду, калі ў ім:
- выкладаецца сутнасць праз спасылкі на інтэрнэт-рэсурсы;
- змяшчаецца тэкст, які немагчыма прачытаць;
- ужываюцца нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы (абз. 11 п. 16 арт. 1 Закона № 176-З).
На электронны зварот будзе накіраваны пісьмовы адказ (пісьмовае апавяшчэнне), толькі калі пра гэта папросіць заяўнік (абз. 13 п. 16 арт. 1 Закона № 176-З).
Электронны зварот грамадзяніна, у тым ліку індывідуальнага прадпрымальніка (далей - грамадзянін), у абавязковым парадку павінен змяшчаць:
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна;
- адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
- выклад сутнасці звароту.
Электронны зварот юрыдычнай асобы ў абавязковым парадку
павінна змяшчаць:
- поўнае найменне юрыдычнай асобы;
- месца знаходжання юрыдычнай асобы;
- выклад сутнасці звароту;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку асобы, упаўнаважанай падпісваць звароты.
Парадак разгляду электронных зваротаў
Электронны зварот выкладаецца на беларускай ці рускай мовах. Электронныя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, – не пазней за адзін месяц, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі. У выпадку, калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў неабходны здзяйсненне пэўных дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг), атрыманне інфармацыі з замежнай дзяржавы ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўнікам у тэрмін не пазней за адзін месяц з дня, наступнага за днём паступлення зваротаў, накіроўваецца пісьмовае паведамленне аб прычынах перавышэння месячнага тэрміну. ці тэрмінах разгляду зваротаў па сутнасці.
Адкліканне электроннага звароту
Заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнай электроннай заявы. У выпадку адклікання заяўнікам свайго звароту спыняецца разгляд такога звароту па сутнасці без апавяшчэння аб гэтым заяўніка.
Абскарджанне адказаў на звароты
Адказ ААТ «Гіпрасувязь» на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў вышэйстаячую арганізацыю - Міністэрства сувязі і інфарматызацыі Рэспублікі Беларусь.
Разгляд электронных зваротаў аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў, якія носяць масавы характар
Калі пісьмовыя і (або) электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў, якія паступаюць, носяць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнню кіраўніка арганізацыі або асобы, упаўнаважанай ім падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты, могуць размяшчацца на афіцыйным сайце арганізацыі ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт без накіравання заяў (паведамленняў). Пасля размяшчэння на афіцыйным сайце арганізацыі ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт інфармацыі, наступныя пісьмовыя і (або) электронныя звароты аналагічнага зместу не падлягаюць разгляду і адказы (паведамлення) на іх заяўнікам не накіроўваюцца (Артыкул 25: Разгляд зваротаў, якія носяць масавы характар).
У адпаведнасці з падпунктам 1.1 пункта 1 Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 "Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб" звароты (прапановы, заявы, скаргі) грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб (далей, калі не ўказана) арганізацыю (далей, калі не пазначана іншае, - арганізацыя) яны паступілі, першапачаткова падлягаюць разгляду па сутнасці ў адпаведнасці з кампетэнцыяй: у мясцовых выканаўчых і распарадчых органах, падпарадкаваных ім арганізацыях, тэрытарыяльных падраздзяленнях (органах) і арганізацыях, падпарадкаваных або ўваходзяць у склад (сістэму) рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання і дзяржаўных арганізацый іншым арганізацыям, якія ажыццяўляюць сваю дзейнасць і размешчаны ў межах той адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі, на тэрыторыі якой узніклі пытанні, выкладзеныя ў зваротах; у іншых арганізацыях, калі пытанні, выкладзеныя ў зваротах, адносяцца да выключнай кампетэнцыі гэтых арганізацый.